شرایط استفاده از خدمات

ایجاد شده در 8 ژانویه، 2025 • 91 بازدید

شرایط استفاده از خدمات مانیتورا

متن حاضر دربرگیرنده‌ی شرایطی است که شما با مشاهده یا استفاده از محتوا، ابزارها و سرویس‌های مانیتورا، در جایگاه یک کاربر عادی یا یک کاربر عضوشده، می‌پذیرید. این توافق‌نامه رابطه‌ی میان ما یعنی عرضه‌کننده‌ی خدمات زیرساخت و شما، کاربر گرامی را شفاف‌تر می‌کند و با بروز اختلاف میان ما و شما، برای داوری یا قضاوت در مراجع قانونی حل اختلاف می‌تواند مورد استفاده قرار گیرد.

کاربر با ثبت نام در مانیتورا و استفاده از هر یک از خدمات ما تایید می‌کند که از مفاد سه سند «شرایط استفاده از خدمات (Terms of Service)»، « توافق‌نامه‌ی سطح سرویس (SLA)» و «سیاست حفظ حریم خصوصی (Privacy Policy)» مطلع شده، آن‌ها را مورد پذیرش قرار داده و به موارد مطرح شده در هر سه مستند پای‌بند است.

حقوق معنوی

ما از اسامی مانیتورا، مانیتورا، مانیتورا کلود، مانیتورا کلاد، manitora و دیگر ترکیب‌های این کلمات استفاده می‌کنیم. مالکیت انحصاری و تمام حقوق مادی و معنوی این اسم، ایده‌های به‌کارگیری شده، محصول، سرویس و محتوای منتشر شده به هر شکل در وب‌سایت manitora.ir و تحت هر زیردامنه‌ی آن برای شرکت نویان مانیتورا (سهامی خاص) محفوظ است و استفاده و بهره‌برداری از آن به هر شکل و با هر نیتی، برای پروژه‌ها و امور شخصی، تجاری یا عام‌المنفعه، اعم از مستقیم یا غیرمستقیم، بدون مجوز کتبی از مانیتورا ممنوع و غیرمجاز است. رابط‌های گرافیکی، طراحی و تصویرسازی‌ها، اطلاعات و داده‌ها، کدهای کامپیوتری، متون آموزشی و دیگر عناصر تولیدشده‌ی مانیتورا از مصادیق محتوای منتشر شده هستند. به هنگام هرگونه بهره‌برداری غیرمجاز، حق مانیتورا بر اقامه‌ی دعاوی قانونی مرتبط و پی‌گیری حقوق خود از مجاری قانونی محفوظ خواهد بود.

قوانین جمهوری اسلامی ایران

شرکت نویان مانیتورا در کشور ایران ثبت شده است و تحت قوانین جمهوری اسلامی ایران فعالیت می‌کند؛ در نتیجه، انتشار و توزیع هرگونه محتوای مجرمانه از نظر قوانین جمهوری اسلامی ایران یا محافظت از آن به‌کمک خدمات مانیتورا به هر شکلی، برخلاف قانون و ناقض شروط این توافق‌نامه است. ما محتوای مجرمانه را در مانیتورا نمی‌پذیریم و به‌محض آگاهی یافتن از توزیع و محافظت چنین محتوایی، از این امر جلوگیری خواهیم کرد؛ در چنین حالتی وجه دریافتی از مشتری نیز برگردانده نخواهد شد.

انتشار محتوا و تصاویر غیراخلاقی و جنسی، حمایت، همکاری یا فروش مواد مخدر، تجهیزات کشتار جمعی، همکاری و حمایت از گروه‌های تروریستی و تجزیه‌طلب داخلی و خارجی یا هر فعالیت دیگری که مغایر با قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد، مشمول ممنوعیت توزیع و محافظت در مانیتورا خواهد شد.

حقوق مولف (Copyright) و سایر قوانین نافذ بین‌المللی

شما با استفاده از مانیتورا می‌پذیرید که قوانین ایران، عرف بین‌المللی اینترنت و قوانین و عرف نافذ در هر منطقه که در آن خدمات مانیتورا ارایه می‌شود را رعایت می‌کنید و هیچ‌گونه اقدامی که به هر شکل موجب ایجاد هرگونه مسوولیت برای مانیتورا شود، انجام نمی‌دهید و با وقوع این امر، تمامی مسوولیت‌های قانونی مرتبط را به‌عهده می‌گیرید. مانیتورا این حق را برای خود محفوظ می‌دارد که در هر زمان بر اساس تشخیص خود یا درخواست‌ها، شکایت‌ها و گزارش‌های وارده از سوی سازمان‌های نافذ اینترنت، مراجع قانونی و نهادها و اشخاص ذی‌صلاح، نسبت به ارایه‌ی اطلاعات استفاده‌کننده از IP یا زیرساخت یا توقف عرضه‌ی خدمات به کاربر اقدام کند. در این موقعیت، وجوه پرداختی برگردانده نخواهد شد.

اطلاعات محرمانه

شما با عضویت و استفاده از محصولات مانیتورا و با ذخیره‌ی داده‌ها یا عبور ترافیک وب‌سایت خود از این سامانه‌ی ابری، اجازه می‌دهید شرکت مانیتورا در چهارچوب سیاست حفظ حریم خصوصی خود، تمام درخواست‌های ارسالی کاربران سایت‌تان را دریافت، بررسی و تحلیل کند، از حملات احتمالی جلوگیری به‌عمل آورد و محتوای پالایش‌ شده را به سرور(های) اصلی بفرستد. آمار و گزارش‌های به‌دست آمده از مجموعه‌ی این عملیات‌ها در پنل کاربری در اختیار شما قرار خواهد گرفت. تمام اطلاعات مربوط به یک وب‌سایت، شامل اطلاعات تماس صاحبان آن محتوا، مشخصات و رفتار کاربران، میزان و توزیع کاربری و ‌Certificateها نزد مانیتورا محرمانه قلمداد می‌شود و به‌جز در موارد الزام قانونی در اختیار هیچ شرکت یا نهاد ایرانی یا بین‌المللی قرار نخواهد گرفت.

اطلاعات غيرمحرمانه

مانیتورا اجازه دارد اطلاعات و ترافیک عبوریافته از سیستم ابری خود را پردازش کند و از آن به‌شکل تحلیلی برای استفاده در راستای بهبود سرویس‌دهی، استقرار‌ پاپ‌های جدید، توسعه‌ی خدمات یا سایر موارد موردنیاز استفاده و به هنگام نیاز، گزارش‌هایی را نیز منتشر کند. این اطلاعات با در نظر گرفتن محرمانگی اطلاعات مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

توجه: حکم قضایی یا اداری، دستور یا فرمان قانونی در محدوده‌ی سرزمینی جمهوری اسلامی ایران یا هریک از نقاطی که مانیتورا در آن دارای پاپ‌سایت یا سِروِر است و نیز احکام صادره از مراجع ذی‌صلاح بین‌المللی، حسب‌مورد می‌تواند بر هریک از مقررات محرمانگی گفته‌شده یا گفته‌نشده اولویت داشته ‌باشد؛ به این معنا که اجرای هریک از آن‌ها را تعلیق یا متوقف یا لغو کند و در این موقعیت هیچ‌گونه اعتراضی پذیرفته نخواهد بود و مانیتورا هیچ‌گونه مسوولیتی را در این زمینه برعهده نخواهد داشت.

حساب کاربری

برای ساخت حساب کاربری لازم است اطلاعات خود را مطابق اطلاعات مندرج در مدارک شناسایی رسمی خود وارد کنید. با واردکردن اطلاعات نادرست در حساب کاربری، مسوولیت آن به‌عهده‌ی شما خواهد بود. اگر یک یا چند مورد از اطلاعات شما تغییر کرد، لازم است در سریع‌ترین زمان آن را در حساب کاربری خود ویرایش و به‌روز کنید. مسوولیت واردکردن اطلاعات به‌شکل صحیح و کامل و حفاظت از گذرواژه‌ی انتخابی‌تان صرفن به‌عهده‌ی شما خواهد بود و اگر ضعف گذرواژه منجر به نفوذ به‌ حساب کاربری شما شود، مسوولیتی متوجه مانیتورا نیست.

مسوولیت محافظت از رمز عبور

مانیتورا تلاش کرده است تا کاربران نتوانند از رمز عبور ساده استفاده کنند اما ممکن است کاربران از رمزهای عبور متداول استفاده کنند یا در حفظ و نگه‌داری رمز عبور خود دقت کافی را نداشته باشند. در این موقعیت با سواستفاده از آن رمز عبور ممکن است وب‌سایت توزیع‌شده و امن‌شده در مانیتورا، با اختلالاتی مواجه شود یا مورد سواستفاده قرار گیرد. در این موقعیت مانیتورا هیچ‌گونه مسوولیتی را قبول نخواهد کرد.

مانیتورا به‌شدت تاکید می‌کند از رمز عبورهای پیچیده استفاده کنید و از انتشار آن به‌شکل مجازی و فیزیکی بپرهیزید.

ارتباطات دیجیتال

با استفاده از خدمات مانیتورا، شما موافقت می‌کنید ارتباطات دیجیتال مانند دریافت اطلاعیه، ایمیل، پیامک، اعلان، پشتیبانی به‌شکل پاسخ به «تیکت» و... جایگزین روش‌های سنتی ارتباطات مانند فکس، تلفن، نامه و مراجعه حضوری شود؛ در نتیجه، هرگونه مکاتبه به‌روش‌های دیجیتال ذکرشده از نظر قانونی معتبر خواهد بود.

عضویت خبرنامه

با ساخت حساب کاربری مانیتورا موافقت می‌کنید ایمیل‌ها و پیامک‌های (SMS) اطلاع‌رسانی و خبرنامه‌ی مانیتورا برای‌تان ارسال شود. اگر تمایلی به دریافت این موارد ندارید، می‌توانید اشتراک خود را لغو کنید، اما در این موقعیت، ابر ‌مانیتورا مسوولیتی در قبال بی‌اطلاعی شما از پیام‌هایی که از این مسیرهای ارتباطی منتشر می‌شوند، نخواهد داشت.

استفاده از خدمات رایگان

اگر از خدمات رایگان مانیتورا استفاده می‌کنید، مشمول پشتیبانی اختصاصی، قرارداد سطح کیفیت خدمات (SLA) و جبران خسارت اختلال نمی‌شوید. مانیتورا در تغییر قابلیت‌ها و ویژگی‌های سطح رایگان خدمات خود در هر زمان، یا حذف آن به‌طور کلی، مختار است و ارایه‌ی رایگان این خدمات یا تداوم آن‌ها هیچ‌گاه تعهدی برای مانیتورا ایجاد نخواهد کرد.

لازم به ذکر است سیاست مصرف منصفانه (Fair Usage Policy) در خدمات و بسته‌های رایگان مانیتورا اجرا خواهد شد.

نسخه‌ی آزمایشی

آن دسته از خدمات مانیتورا که در وضعیت «نسخه‌ی آزمایشی» و «Beta» اعلام می‌شوند، در وضعیت پایدار نیستند و نباید از سوی کاربران برای تولید و عرضه‌ی محصول نهایی و اصلی‌‌شان به‌کار گرفته شوند. مانیتورا این اختیار را دارد که هر زمان در خدمات نسخه‌ی آزمایشی خود تغییر ایجاد کند یا اطلاعات موجود روی این دسته از خدمات را حذف کند. در مورد اخیر، بازگردانی اطلاعات ممکن نخواهد بود.

کد هدیه و تخفیف‌ها و پرموشن‌ها

کد هدیه، تخفیف‌ها و تمام مبالغی که در تبلیغات و کمپین‌ها به‌عنوان هدیه به کاربران داده می‌شود، تنها برای همان کاربر قابل استفاده خواهد بود و فروش، واگذاری یا انتقال آن به کاربر دیگر ممکن نیست. هم‌چنین امکان بازگشت وجه آن به مشتری و تسویه ریالی این تخفیف‌ها و مبالغی که به واسطه‌ی شارژ حساب به آن‌ها کد هدیه تعلق گرفته است وجود ندارد.

همچنین در زمان لغو خدمات و درخواست بازگرداندن وجه، مبلغ کد(های) هدیه لحاظ نمی‌شود.

این مبالغ به شکل تخفیف یا کد هدیه در کیف‌پول یا فاکتور شما قابل مشاهده است و تنها برای استفاده از خدمات ابری مانیتورا مورد استفاده قرار می‌گیرد. هر کد هدیه‌ای که مانیتورا صادر می‌کند دارای تاریخ انقضای مشخصی است و چنان‌چه کاربر در مدت زمان معتبر از کد هدیه استفاده نکند، کد باطل شده و دوباره صادر نخواهد شد.

برنامه‌های ریفرال (معرفی به دوستان) و افیلیت (همکاری)

شما با شرکت در این برنامه‌ها، موافقت خود را با رعایت شرایط و ظوابط مربوطه اعلام می‌کنید. این شرایط و ضوابط (شرایط) مشارکت شما در برنامه‌های ارجاع و همکاری (برنامه‌ها) ارایه شده توسط شرکت مانیتورا‌کلاد را تعیین می‌کنند که در این لینک شرح داده شده است.

اگر با این شرایط موافق نیستید، نباید در این برنامه‌ها شرکت کنید.

سیاست مصرف منصفانه

منابع اختصاص داده شده در هر بسته از محصولات مانیتورا به شکلی طراحی شده است که پاسخ‌گوی نیاز عموم کاربران این بسته با مصرف عادی و متعارف باشد. بر این اساس اگر میزان مصرف شما از محدوده‌ی منصفانه (Fair Usage Policy) عبور کرد، سرویس شما دچار محدودیت خواهد شد. سیاست مصرف منصفانه به شکل ماهانه و به ازای هر اکانت خواهد بود و در همه‌ی بسته‌های رایگان و پولی محصولات مانیتورا اعمال خواهد شد.

متغیرهای متعددی در محاسبه‌ی محدوده‌ی مصرف منصفانه هر محصول موثر است. با این همه اگر مصرف شما از محصولات مانیتورا، پایداری و عملکرد خدمات ما را دچار اختلال کند یا کیفیت سرویس سایر کاربران‌مان را تحت تاثیر قرار دهد، کارشناسان مانیتورا می‌توانند با توجه به سیاست مصرف منصفانه روی سرویس شما محدودیت اعمال کنند. عبور یا عدم عبور از سقف مصرف منصفانه‌ی استفاده از خدمات و محصولات بر اساس متغیرهای مختلف و به وسیله‌ی کارشناسان مانیتورا تعیین می‌شود.

خاتمه دادن به سرویس‌دهی

برای لغو دریافت خدمات لازم است در حساب کاربری‌، همه‌ خدمات را متوقف و اطلاعات مربوط به هر خدمت را حذف کنید، در غیر این صورت این خدمات فعال تلقی می‌شود و مسوولیت تسویه‌حساب آن، به‌عهده‌ی شما خواهد بود.

لغو استفاده‌ از هر یک از خدمات مانیتورا به این معنی است که شما به شکل رسمی اعلام می‌کنید به داده‌های مربوط به هر خدمت احتیاجی ندارید.

اگر وضعیت مالی حساب کاربری‌تان به شکل بدهکار (منفی) در آید، بر اساس قواعد بند «شرایط و روند قطع سرویس‌های مانیتورا» با سرویس‌های شما رفتار خواهد شد. اگر مانیتورا تشخیص دهد فعالیت کاربر به زیرساخت‌ها و کسب‌وکار شرکت آسیب می‌رساند یا در آینده آسیب‌رسان خواهد بود یا ممکن است فعالیت کاربر به سایر کاربران ما یا کاربران اینترنت خسارتی وارد کند، می‌تواند بلافاصله و بدون رضایت کاربر خدمات ارایه شده و محصولات در دسترس او را قطع خواهد کرد و این وضعیت را از طریق ایمیل به اطلاع صاحب حساب خواهد رساند.

استفاده‌ی کاربر از خدمات و محصولاتی که مانیتورا در اختیار مشتریانش قرار داده است باید بر مبنای سیاست مصرف منصفانه (Fair Usage Policy) باشد. اگر مانیتورا تشخیص دهد استفاده کاربر از محصولات و خدمات در سطحی خارج از سیاست مصرف منصفانه قرار دارد، می‌تواند بلافاصله و بدون رضایت او خدمات ارایه شده و محصولات در دسترسش را قطع کند و این وضعیت را از طریق ایمیل به کاربر اطلاع دهد. عبور یا عدم عبور از سقف مصرف منصفانه‌ی استفاده از خدمات و محصولات، بر اساس نظرات کارشناسان مانیتورا تعیین می‌شود.

همچنین اگر استفاده‌ی شما از محصولات مانیتورا متفاوت از کاربرد اصلی آن‌ها و به شکل غیرعادی و نامتعارف باشد، مانیتورا بلافاصله پس از آگاهی از این موضوع می‌تواند بدون اطلاع، سرویس شما را قطع و اکانت‌تان را محدود کند.

حذف حساب کاربری

کاربر با رعایت شرایطی که در ادامه گفته خواهد شد، می‌تواند حساب کاربری خود را حذف یا غیرفعال کند:

برای این کار لازم است کاربر درخواست مکتوب خود را به آدرس ایمیل manitora.ir ارسال کند. مانیتورا پس از بررسی این درخواست، امکان حذف یا غیرفعال کردن حساب را به کاربر اعلام خواهد کرد.

به دلایل قانونی (مبارزه با پولشویی و کلاهبرداری‌های اینترنتی) حتا پس از تایید امکان حذف حساب کاربری، اطلاعات و تراکنش‌های مالی آن حساب، نزد مانیتورا باقی خواهد ماند.

شرایط بازگشت وجه

بازگشت وجه از حساب کاربری‌ فقط با احراز تمام شرایط زیر امکان‌پذیر خواهد بود:

کم‌ترین مبلغی که امکان بازگشت وجه برای آن وجود دارد ۵۰۰ هزار تومان است.

حداقل باید دو هفته از واریز مبلغ وجه گذشته باشد.

ارسال تصویر کارت ملی و ارایه‌ی شماره‌ حساب (شماره کارت) واریزکننده‌‌ی وجه، که همان مالک حساب کاربری یا یکی از ادمین‌های آن حساب کاربری است، الزامی است.

نام و نام‌خانوادگی، شماره تماس و کد‌ ملی فرم عودت وجه و حساب کاربری باید هم‌‌خوانی داشته باشند.

فرم درخواست بازگشت وجه باید پس از تکمیل به تیکت مربوطه پیوست شود.

تمامی مبالغی که در پروموشن‌‌ها و کمپین‌ها واریز می‌شوند، غیر‌قابل بازگشت است.

توجه:

با احراز همه‌ی شرایط بالا، برای هر حساب کاربری تنها یک بار امکان بازگشت وجه وجود دارد.

مبالغ کد هدیه، کد تخفیف و اعتبار تشویقی، غیر قابل بازگشت هستند.

اگر کارشناسان مالی مانیتورا تشخیص دهند که واریزی یک حساب کاربری مشکوک است یا احتمال پول‌شویی در آن وجود دارد، ارایه توضیحات در این باره از طرف کاربر الزامی است.

تسویه‌ی کامل کل موجودی کیف پول وابسته به غیرفعال بودن تمام سرویس‌های ابری کاربر است.

فرم درخواست بازگشت وجه برای حساب‌های حقوقی، باید از طرف شرکت به‌شکل رسمی مهر شود.

تمامی واریزی‌ها باید از حساب مالک حساب کاربری باشد.

عودت وجه فقط به همان حسابی که پرداخت با آن انجام شده، قابل انجام است.

با احراز همه‌ی شرایط از سمت کاربر، بازگشت وجه پس از حداقل ۷ روز کاری انجام خواهد شد.

دامنه‌ی خدمات پشتیبانی فنی

کارشناسان پشتیبانی فنی مانیتورا تنها در حوزه‌ی زیرساخت ابری و مشکلات مرتبط با محصولات مانیتورا به ارایه پشتیبانی می‌پردازند و مسوولیتی در قبال نصب، نگه‌داری و رفع اشکال سرویس‌ها و نرم‌افزارهایی که کاربران به کمک زیرساخت مانیتورا راه‌اندازی می‌کنند یا زیرساخت‌ها و نرم‌افزارهایی که به هر شکل به مانیتورا متصل می‌کنند، ندارند.

پروانه‌های نرم‌افزارهای شخص ثالث

مسوولیت رعایت قوانین مرتبط با پروانه‌های (License) نرم‌افزارهایی که شما به کمک زیرساخت مانیتورا نصب و راه‌اندازی می‌کنید برعهده‌ی شماست و مانیتورا مسوولیتی نخواهد داشت.

امنیت نرم‌افزارهای شخص ثالث

مانیتورا به‌عنوان عرضه‌کننده‌ی خدمات زیرساخت، تنها مسوولیت تضمین امنیت محصولات خود را برعهده دارد و چنان‌چه کاربری روی زیرساخت مانیتورا سرویسی ایجاد کند یا نرم‌افزاری نصب کند که منجر به ضعف امنیتی شود یا اطلاعات وی هک شده و به سرقت برود، مسوولیتی متوجه مانیتورا نخواهد بود؛ با این حال، این حق برای مانیتورا محفوظ است که به هنگام ایراد هرگونه زیان یا اخلال در سرویس‌ها و خدمات قابل ارایه از سوی مانیتورا در اثر نصب هرگونه بدافزار نسبت به‌ جبران خسارت و پی‌گیری قانونی اقدام کند.

تهیه نسخه‌ی پشتیبان

شما با استفاده از خدمات مانیتورا موظف به تهیه‌ی نسخه‌ی پشتیبان (Backup) از آن دسته از اطلاعاتی می‌شوید که روی زیرساخت مانیتورا دارید. مانیتورا مسوولیتی در قبال تهیه‌ی نسخه‌ی پشتیبان از اطلاعات کاربران و بازگرداندن اطلاعات از دست رفته، که به‌دلیل خطای کاربران یا هر دلیل دیگری رخ داده ‌است، ندارد.

ما به‌شکل پیش‌فرض در نظر می‌گیریم که کاربران از داده‌های حساس خود مرتب نسخه‌ی پشتیبان تهیه می‌کنند و مسوولیت آن را بر عهده دارند؛ از این رو مانیتورا مسوولیتی در قابل داده‌ها و اطلاعات ازدست‌رفته برعهده نخواهیم‌گرفت.

جبران خسارت

با پیش‌آمدن اختلال در بهره‌برداری شما از هر یک از خدمات مانیتورا، جبران خسارت براساس قرارداد سطح کیفیت خدمات (SLA) و به شیوه‌ی تخصیص اعتبار به حساب کاربری شما انجام می‌شود و این اعتبار قابلیت تسویه‌ی ریالی ندارد. تخصیص اعتبار به‌عنوان جبران خسارت تنها برای کاربران مشمول قرارداد SLA انجام می‌شود و کاربرانی که دارای حساب منفی و بدهی به شرکت باشند شامل آن نخواهند شد. برای استفاده از این امکان لازم است شما نسبت به ارسال نامه‌ی رسمی یا ثبت «تیکت» در سامانه‌ی پشتیبانی مانیتورا با عنوان «درخواست خدمات اعتباری» و حاوی گزارش‌ها و لاگ‌های سیستمی نشان‌دهنده‌ی اختلال‌های به‌وجود آمده، اقدام کنید. مانیتورا هیچ‌گونه مسوولیتی در جبران خسارت‌ها و زیان‌های وارده یا منافع ممکن‌الحصولِ فوت‌شده فراتر از آن‌چه در SLA درج شده است ندارد و چیزی جز تخصیص خدمات اعتباری، تحت هیچ شرایطی برعهده‌ی نخواهد گرفت.

قیمت‌گذاری و تغییرات قیمت

قیمت تمامی سرویس‌ها و محصولات مانیتورا به ‏شیوه‌ی Pay As You Go و مطابق آن‌چه در صفحه قیمت‌گذاری آمده است، به‌شکل ساعتی و بر اساس قیمت روز محاسبه می‏‌شود. تغییرات قیمت محصولات مانیتورا، پیش از اجرایی شدن، از راه سایت یا ایمیل به اطلاع‌ کاربران می‌‏رسد و از زمان تغییر قیمت، هزینه‌ها بر اساس قیمت‌گذاری جدید، برای تمام مشتریان (قدیم و جدید) محاسبه خواهد شد.

شرایط و روند قطع سرویس‌های مانیتورا

با توجه به شیوه‌ی قیمت‌گذاری محصولات و خدمات مانیتورا، کاربر باید نسبت به شارژ حساب کاربری خود اقدام کند. اگر اعتبار حساب منفی (بدهکار) شود (میزان مصرف از میزان اعتبار بیش‌تر شود) مانیتورا از طریق ایمیل و پیامک اخطار قطع ارایه خدمات را برای کاربر ارسال می‌کند. با تداوم منفی بودن اعتبار حساب کاربری، طبق جدول زیر ارایه خدمات و دسترسی به محصولات مانیتورا قطع می‌شود. مانیتورا در برابر از دست رفتن داده‌های‌ کاربر بر اثر پاک شدن منابع به دلیل منفی بودن حساب، مسوولیتی ندارد.

بلافاصله

پس از ۲ ساعت

پس از ۲۴ ساعت

پس از ۴۸ ساعت

پس از ۱ هفته

پس از ۲ هفته

پس از ۱ ماه

سرور ابری

دسترسی به پنل قطع می‌شود

شبکه ابرک‌ها قطع می‌شود (براساس سطح کاربران)

ابرک‌ها خاموش می‌شوند

ابرک‌ها، اسنپ‌شات‌ها، بکاپ‌ها، دیسک‌ها، IPها و سایر منابع سرور ابری پاک می‌شوند

سرور اختصاصی

دسترسی به پنل قطع می‌شود

شبکه ابرک‌ها قطع می‌شود (براساس سطح کاربران)

ابرک‌ها خاموش می‌شوند

سرور اختصاصی ابری حذف شده و ابرک‌ها، اسنپ‌شات‌ها، بکاپ‌ها، دیسک‌ها، IPها و سایر منابع سرور ابری نیز پاک می‌شوند

شبکه توزیع محتوا

امکان تغییر تنظیمات محدود می‌شود

نماد ابر خاموش می‌شود

پلتفرم ویدیو

ویدیوی جدید بارگذاری نمی‌شود

ویدیوها پخش نمی‌شوند

ویدیوها پاک می‌شوند

پخش زنده

پخش زنده قطع می‌شود

استریم ها پاک می‌شوند

کانتینر ابری

دسترسی به پنل قطع می‌شود

پروژه‌ها خاموش می‌شوند

پروژه‌ها پاک می‌شوند

Shell ابری

سرویس خاموش می‌شود.

داده‌ها پاک می‌شوند.

فضای ابری

دسترسی به پنل قطع می‌شود

دسترسی نوشتن قطع می‌شود

دسترسی خواندن قطع می‌شود

فایل‌ها پاک می‌شوند

دیتابیس ابری

دسترسی به برخی از اکشن‌های پنل قطع می‌شود.

دیتابیس‌ها

Read-Only می‌شوند.

دیتابیس خاموش می‌شود.

با نگهداری آخرین بکاپ، دیتابیس پاک می‌شود.

همه بکاپ‌ها پاک می‌شوند.

پشتیبانی

به پلن پایه تغییر می‌کند

اگر از سرور ابری استفاده می‌کنید:

بلافاصله پس از صفر شدن موجودی حساب،‌ دسترسی شما به پنل سرور ابری قطع می‌شود.

پس از گذشت ۲ ساعت از زمان صفر شدن موجودی حساب، شبکه ابرک‌های شما بر اساس سطح حساب کاربری‌تان قطع می‌شود و به ابرک دسترسی نخواهید داشت.

پس از گذشت ۴۸ ساعت از زمان صفر شدن موجودی حساب، ابرک‌های شما خاموش می‌شوند، اما هزینه‌ی فضای ذخیره‌سازی هم‌چنان محاسبه و از اعتبار شما کم می‌شود

پس از گذشت ۱ هفته از زمان صفر شدن موجودی حساب، ابرک‌ها، اسنپ‌شات‌ها، بکاپ‌ها، دیسک‌ها، IPها و سایر منابع سرور ابری پاک می‌شوند و امکان بازگرداندن اطلاعات آن‌ها به هیچ‌وجه وجود نخواهد داشت

توجه: اگر کاربر بیش از اندازه مجاز اعلام شده در پکیج‌های پایه، اقدام به مصرف دیسک و شبکه کند، دسترسی به ابرک به‌شکل خودکار قطع خواهد شد.

در این حالت برای بازیابی دسترسی، نیاز است برای واحد پشتیبانی فنی تیکت ارسال کنید.

توجه: اگر پس از خاموش شدن ابرک‌ها، حساب‌تان را شارژ کنید، لازم است به‌شکل دستی ابرک‌های خود را دوباره روشن کنید.

توجه: اگر از دیسک‌های لوکال استوریج (Local Storage) استفاده می‌کنید در نظر داشته باشید، به دلیل آن که این دیسک‌ها به‌شکل فیزیکی به سرورهای محاسباتی متصل هستند، در برابر خرابی و از دست دادن داده مقاومتی ندارند.

مواردی که باعث از دست رفتن این دیسک‌ها می‌شود به شرح زیر است:

به هر دلیلی خرابی در دیسک فیزیکی در لایه‌ی زیرساخت رخ دهد.

ابرک از روی سرور فیزیکی به هر دلیلی جابه‌جا شود. (مانند تغییر اندازه)

هنگام بروز مشکل روی سرور محاسباتی که ابرک و دیسک در آن قرار دارد. در این حالت تا زمان رفع مشکل سرور، دسترسی به داده‌ها ممکن نخواهد بود.

مانیتورا در برابر از دست رفتن داده‌های‌تان بر اثر مواردی که در بالا ذکر شد، مسوولیتی ندارد. شما لازم است برای کاهش ریسک‌های احتمالی، مکانسیم‌های کلاسترینگ را در سطح نرم‌افزار پیاده‌سازی کنید.

اگر از سرور اختصاصی استفاده می‌کنید:

بلافاصله پس از صفر شدن موجودی حساب،‌ دسترسی شما به پنل قطع می‌شود.

پس از گذشت ۲ ساعت از زمان صفر شدن موجودی حساب، شبکه ابرک‌های روی کلاستر بر اساس سطح حساب کاربری‌تان قطع می‌شود.

پس از گذشت ۴۸ ساعت از زمان صفر شدن موجودی حساب، ابرک‌های شما خاموش می‌شوند، اما هزینه‌ی فضای ذخیره‌سازی هم‌چنان محاسبه و از اعتبار شما کم می‌شود.

پس از گذشت ۱ هفته از زمان صفر شدن موجودی حساب، ابرک‌ها، اسنپ‌شات‌ها، بکاپ‌ها، دیسک‌ها، IPها و سایر منابع سرور اختصاصی پاک می‌شوند و امکان بازگرداندن اطلاعات آن‌ها به هیچ‌وجه وجود نخواهد داشت.

اگر از شبکه توزیع محتوا استفاده می‌کنید:

بلافاصله پس از منفی شدن موجودی حساب، امکان تغییر تنظیمات محدود شده و پس از ۲۴ ساعت نماد ابر شما خاموش خواهد شد.

توجه: پس از خاموش شدن نماد ابر،‌ ترافیک مستقیم به سرور اصلی شما هدایت می‌شود و محافظت در برابر حملات به حالت پایه برمی‌گردد. دقت کنید که با خاموش شدن نماد ابر، احتمال لو رفتن IP سرور اصلی شما وجود دارد.

توجه: اگر دامنه‌ی شما محدوده‌ی مصرف منصفانه در بسته‌ی موجود خود را رد کرد، ارتباط سرورهای لبه‌ی CDN مانیتورا با دامنه‌تان قطع خواهد شد. برای عبور دوباره‌ی ترافیک دامنه‌ی شما از سرورهای لبه‌ی CDN مانیتورا، لازم است بسته‌ی آن دامنه را به پلن بالاتر ارتقا دهید.

اگر از پلتفرم ویدیو استفاده می‌کنید:

بلافاصله پس از صفر شدن موجودی حساب،‌ امکان بارگذاری ویدیو جدید وجود نخواهد داشت.

پس از گذشت ۱ هفته از صفر شدن موجودی حساب، ویدیوهای بارگذاری شده قبلی پخش نخواهند شد.

پس از گذشت ۱ ماه از صفر شدن موجودی حساب، ویدیوهای شما پاک خواهند شد.

توجه: پس از پاک شدن ویدیوها، امکان بازگرداندن آن‌ها به هیچ‌وجه وجود نخواهد داشت.

اگر از پلتفرم پخش زنده استفاده می‌کنید:

بلافاصله پس از صفر شدن موجودی حساب،‌ پخش زنده شما قطع خواهد شد و امکان Pull یا Push روی استریم و ساخت استریم جدید را نخواهید داشت.

پس از گذشت ۴۸ ساعت از صفر شدن موجودی حساب، استریم‌ها پاک خواهند شد.

اگر از کانتینر ابری استفاده می‌کنید:

بلافاصله پس از صفر شدن موجودی حساب،‌ دسترسی شما به پنل کانتینر ابری قطع می‌شود.

پس از گذشت ۴۸ ساعت از صفر شدن موجودی حساب، پروژه‌های شما خاموش خواهند شد.

پس از گذشت ۲ هفته از صفر شدن موجودی حساب، پروژه‌های شما پاک خواهند شد.

توجه: پس از پاک شدن پروژه‌ها، امکان بازگرداندن آن‌ها به هیچ‌وجه وجود نخواهد داشت.

اگر از Shell ابری استفاده می‌کنید:

پس از گذشت ۲۴ ساعت از صفر شدن موجودی حساب، سرویس شما خاموش خواهد شد.

پس از گذشت ۱ هفته از صفر شدن موجودی حساب، داده‌های شما پاک خواهند شد.

توجه: پس از پاک شدن داده‌ها و اطلاعات، امکان بازگرداندن آن‌ها به هیچ‌وجه وجود ندارد.

اگر از فضای ابری استفاده می‌کنید:

بلافاصله پس از صفر شدن موجودی حساب،‌ دسترسی شما به پنل فضای ابری قطع می‌شود.

پس از گذشت ۲۴ ساعت از صفر شدن موجودی حساب، دسترسی نوشتن قطع خواهد شد.

پس از گذشت ۴۸ ساعت از صفر شدن موجودی حساب، دسترسی خواندن قطع خواهد شد.

پس از گذشت ۱ ماه از صفر شدن موجودی حساب، فایل‌های شما پاک خواهند شد.

توجه: پس از پاک شدن فایل‌ها، امکان بازگرداندن آن‌ها به هیچ‌وجه وجود نخواهد داشت.

اگر از دیتابیس ابری استفاده می‌کنید:

بلافاصله پس از صفر شدن موجودی حساب،‌ دسترسی شما به همه‌ی اکشن‌های پنل دیتابیس ابری (به‌غیر از حذف کردن) قطع می‌شود.

پس از گذشت ۲۴ ساعت از صفر شدن موجودی حساب، دیتابیس‌های شما Read-Only می‌شوند.

پس از گذشت ۴۸ ساعت از صفر شدن موجودی حساب، دیتابیس‌های شما خاموش می‌شود.

پس از گذشت ۱ هفته از صفر شدن موجودی حساب، با نگهداری آخرین بکاپ، دیتابیس پاک می‌شود.

پس از گذشت ۱ ماه از صفر شدن موجودی حساب، همه بکاپ‌ها پاک می‌شوند.

توجه: پس از پاک شدن بکاپ‌ها، امکان بازگرداندن آن‌ها به هیچ‌وجه وجود نخواهد داشت.

اگر از پلن‌های پشتیبانی رشد و بالاتر استفاده می‌کنید:

پس از گذشت ۷ روز از صفر شدن موجودی حساب،‌ پلن پشتیبانی شما به حالت پایه تغییر می‌کند.

توجه: اگر پس از تبدیل پلن پشتیبانی شما به حالت پایه، حساب‌تان را شارژ کردید، لازم است دوباره پلن پشتیبانی بالاتر موردنظرتان را فعال کنید.

مالیات بر ارزش‌افزوده

قیمت نهایی خدمات مانیتورا پس از احتساب مالیات بر ارزش‌افزوده مطابق قوانین مالیاتی کشور، در صورت‌حساب شما درج می‌شود و با تغییر درصد مالیات بر ارزش‌افزوده مطابق قانون، این تغییر در صورت‌حساب کاربران مانیتورا نیز لحاظ خواهد شد.

حوادث غیرقابل اجتناب

مانیتورا در زمان پیش‌آمدن موارد غیرقابل اجتناب مانند بلایای طبیعی، جنگ، شورش، اعتصاب، تحریم، قطعی اینترنت و ارتباطات داخلی و بین‌المللی، مسوولیتی در قبال انجام‌نشدن تعهدات خود ندارد. مادامی که این شرایط به تشخیص مانیتورا طولانی شود و ارایه‌ی خدمات ما را متاثر و معلق کند، هیچ‌گونه مسوولیت یا تعهدی متوجه مانیتورا نخواهد بود. هر چند تلاش می‌کنیم آثار این موارد بر عرضه‌ی خدمات به کاربران کاهش یابد.

محفوظ‌بودن حق تغییر

مانیتورا مختار است در هر زمان مواردی مانند مشخصات فنی، سطوح (پلن‌های) محصولات، شیوه‌ی قیمت‌گذاری و شرایط استفاده از خدمات خود را کلی یا جزیی تغییر دهد. آخرین نسخه این موارد روی سایت مانیتورا بارگذاری خواهد شد و از همین صفحه در دسترس کاربران قرار خواهد گرفت.